poniedziałek, 26 maja 2014

Typowa amerykańska tragedia.


Zadzwonił telefon. Emilia odebrała i usłyszała zdenerwowany głos Sally:
- Przyjeżdżaj natychmiast, bo muszę z tobą pogadać. Dzwonię ze szpitala.
Tu podała adres.
- Co się stało? - spytała Emilia.
- Jakiś wariat strzelił do mojej córki. Lekarze w tej chwili walczą o jej życie.
- O Boże!... Już jadę - powiedziała Emilia.
Tak, jak stała, chwyciła torebkę i kluczyki do samochodu. Mniej więcej po pół godzinie była w szpitalu. Sally i Michael nerwowo kręcili się pod salą operacyjną.
- Dobrze, że jesteś. Muszę z tobą pogadać, Ale może wyjdziemy na zewnątrz, to będę mogła zapalić - powiedziała Sally.
- Jak to: zapalić?- spytała Emilia - Przecież ty od piętnastu lat nie palisz.
- Ale teraz muszę zapalić. Potrzebuję tego - odrzekła Sally.
Wyszły przed szpital. Tu zobaczyły tłum młodych ludzi ze świecami w rękach.
- O, pani Ratzenberger! - zawołała jakaś dziewczyna - My tu stoimy i modlimy się za Maximę, żeby lekarzom udało się ją uratować. I będziemy tu czuwać przez całą noc.
Sally podziękowała młodym i poprowadziła Emilię do ogródka przy szpitalu. Tam usiadły na ławce. Sally wyjęła z torebki papierosa i zapaliła.
- Ten szaleniec to Lance Lassiter. Zaraz po tym, jak strzelił do mojej córki popełnił samobójstwo - powiedziała zaciągając się papierosem i kontynuowała:
- Do tragedii doszło w mieszkaniu Kelly Polhemus, z którą Maxie umówiła się w sprawie tego wspólnego nagrania z Bad Girls. Nie wiedziała, że Kelly zaprosiła na to spotkanie Lance'a. Gdyby wiedziała, uprzedziłaby ją, że Lance jest niebezpieczny. A Kelly dostała szoku i jest teraz w klinice psychiatrycznej.
- Wcale się nie dziwię. Po takiej traumie, jaką przeszła... Przecież to było w jej mieszkaniu i na jej oczach - stwierdziła Emilia.
- Ale rozmawiałam z policjantką, której udało się nawiązać kontakt z Kelly i przeprowadzić z nią rozmowę. Oto, co powiedziała:
Kelly umówiła się z Maximą w sprawie tego nagrania, ale wcześniej spotkała gdzieś na ulicy Lance'a i zaprosiła go na kawę. Powiedziała mu, ze Maxie też przyjdzie. Nie wiedziała, że będzie miał ze sobą broń. Kiedy przyszła Maxima, Lance już tam był. Kelly poszła do kuchni przygotować kawę i ciasto. Słyszała, jak Lance błagał Maximę, aby do niego wróciła. Usłyszał wtedy jedno słowo: nie! "Dlaczego nie?", ciągle pytał Lance. "Bo mam męża i dziecko", tłumaczyła Maxima, a on wtedy błagał ją, żeby rzuciła męża i wyjechała z nim. Wtedy Maxima powiedziała: "Nie mamy o czym ze sobą rozmawiać. Wychodzę." Lance krzyknął: "Nigdzie nie wyjdziesz!" I wtedy Kelly usłyszała dwa wystrzały. Kiedy wbiegła do pokoju, Maxima leżała cala we krwi, a Lance stał nad nią, przykładając sobie pistolet do skroni. Wystrzelił zanim zdążyła wyjąć mu broń z ręki. Zadzwoniła po pogotowie. Kiedy przyjechało Lance już nie żył. Maxima żyła, wiec zabrano ją do szpitala, skąd ja dostałam telefon .Teraz już wiem, kogo rzeczywiście chciał zabić. Melanie Strba omal nie zginęła przez pomyłkę.
- Jak to mam rozumieć: przez pomyłkę? - zapytała Emilia.
- A tak to, że chciał ją zastrzelić myśląc, że to Maxima - wyjaśniła Sally.
- To mi się jeszcze bardziej wydaje irracjonalne - stwierdziła Emilia. - Przecież Melanie i Maxima stanowią dwa krańcowo różne typy urody.
- Masz rację - powiedziała Sally, zapalając następnego papierosa. - Melanie to chłodny typ Królewny Śnieżki o bardzo jasnej, prawie alabastrowej cerze, oczach barwy fiołków i bardzo ciemnych włosach, które mogłyby uchodzić za czarne. Nie wiem, dlaczego kiedyś myślałam, że jest ciemną szatynką. To chyba przez ten mój stary telewizor. Coś miał nie tak z kolorami. Jeśli zaś chodzi o Maximę, to gorący, południowy typ. Czarnowłosa, czarnooka, o śniadej cerze. Urodę ma po babce Meksykance. Ale nocą wszystkie koty są czarne i Lance, który poza tym był krótkowidzem, widział tylko czarne włosy i czerwoną sukienkę. Pech chciał, że obie dziewczyny miały wtedy na sobie podobne czerwone sukienki.
- Aha, teraz juz rozumiem - przyznała Emilia.
- Ale chodźmy już do środka, może czegoś się wreszcie dowiemy- rzekła Sally gasząc papierosa.
Weszły. Przed salą operacyjną Michael przechadzał się nerwowo i poinformował, że operacja jeszcze trwa.
- Bardzo długo to trwa - stwierdziła Sally.
- No cóż - powiedział Michael - robią wszystko, co mogą.
Wreszcie z sali operacyjnej wyszedł lekarz. Miał zdjętą maskę.
- Przykro mi - powiedział - robiliśmy wszystko, co w naszej mocy.
- Nie!!!! - krzyknęła przeraźliwie Sally.
Michael oparł głowę o ścianę. Płakał.
- Miała uszkodzoną aortę i straciła dużo krwi. Poza tym druga kula przebiła płuco. Zabieramy ją do szpitalnej kostnicy, jutro można będzie odebrać ciało - poinformował lekarz.
- Sally, czy mam zostać z tobą? - spytała Emilia.
- Nie, jedź do domu. Michael zabiera mnie do siebie - odpowiedziała Sally.- Pomożesz mi w przygotowaniu pogrzebu?
- Oczywiście, że tak. No to trzymajcie się! - zawołała Emilia i wyszła ze szpitala. Zanim wsiadła do samochodu zadzwoniła do męża.
- Gdzie jesteś? - spytał Byron.
- Wychodzę ze szpitala. Maxima właśnie zmarła na stole operacyjnym.
- O mój Boże!...Co się stało?
- Lance Lassiter postrzelił ją i sam się zastrzelił. Sally poprosiła mnie żebym przyjechała do szpitala.
- A jak ona to znosi?
- W tej chwili jest na środkach uspokajających, ale prosiła, żebyśmy jej pomogli zająć się pogrzebem.
- Oczywiście, ze pomożemy. Przecież my też kochaliśmy Maxie. To była świetna dziewczyna - podsumował Byron.


9 komentarzy:

  1. Witaj E.

    Zrobiło się dramatycznie.
    Dwa trupy za jednym razem...
    Prawdziwy kryminał.
    Trudno powiedzieć, czy to zabójstwo z miłości.
    Po mojemu, jak się kogoś kocha, to raczej się go nie zabija...


    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  2. Madame,

    Na Świecie i w Polsce nieszczęścia chodzą tuzinami. Najpierw ginie córka Pani Bohaterki. Później ja zamiast napisać komentarz o szkodliwym działaniu tytoniu, wdaje się w dyskusję za którą dostaje po łapach. Po wojnie w szkole nagminnie stosowano kary cielesne. Mnie one omijały, bo chodziłem do szkoły nie będąc uczniem szkoły.
    Świat, który Pani opisuje jest dla mnie obcy, daleki. Znam go tylko z telewizora, który jeszcze po polskiemu mówi, choć słyszę słowa, których w słowniku u mniodka nie ma.
    Dziś słyszę u Kurskiego słowo hejter i odnoszę wrażenie, że człowiek o kresowym rodowodzie nie wie co słowo hejter w slangu miejskim / politycy / oznacza
    Parę dni temu wzorowy uczeń idzie do szkoły z nożem za pazuchą i na lekcji dźga nauczycielkę by ją zabić.
    Za co. Naćpany, nachlały, ponoć normalna rodzina
    Dwie uczennice ze szkoły średniej, trzeciej coś wsypują, ktoś tę trzecią wykorzystuje. One fotografują i szantażują. Nie ma kasy by się wykupić więc mordują. Wszystkie z normalnych rodzin.
    Wracając do mordercy córki Pani Bohaterki. Kto i gdzie popełnił błąd.A może to cecha białego człowieka , który jest bardziej dziki od czerwonoskórego , czy lwa i tygrysa
    K .May, ustami Vinnetou mówi, że biały człowiek zabijał bawoły dla sportu aż je wybił do zera w przeciwieństwie do dzikusa czerwonoskórego czy lwa , który zabija tylko tyle ile może zjeść.
    Wyrazy ubolewnia do Mrs. Sally

    Ukłony
    m.z.

    Parę lat temu słyszałem jak amerykański prezydent, ten młodszy krzak, nie rozróżniał Indianina od Indii

    Świat jest piękny

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj R.,

    Jeśli to jest chora miłość i chory człowiek - wszystko może się zdarzyć. Pamiętam podobną tragedię w moim mieście, pracowałam wtedy obok medycyny sądowej, więc znam dobrze kulisy tego wydarzenia.

    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do częstszego bywania na "Okruchach".

    OdpowiedzUsuń
  4. Szanowny Panie M.,

    Czymże byłyby "Okruchy" bez Pana komentarzy:-)
    Dzięki za Majewską - świat jest piękny jak mój parapet;)
    Nie wiem, dlaczego odebrał Pan jako cięgi moją polemikę w sprawach palenia papierosów w sytuacjach stresowych.
    Jeśli chodzi o Mrs Sally, dziękuje Panu za kondolencje i obiecuje więcej nie palić.
    To, ze doszło do tragedii, to był błąd systemu - pozwolono niebezpiecznemu psychopacie wyjść za kaucją.

    Pozdrawiam serdecznie Pana i Małżonkę.
    Świat jest piękny mimo wszystko!

    What a Wonderful World

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
  5. Madame,

    Dziękuje za Satchmo. W końcu lat pięćdziesiątych w czasach studenckich słuchaliśmy Armstronga i całe to towarzystwo z Nowego Orleanu po kryjomu. Armstrong, wcześniej wspomniany May byli na indeksie komuny. Nie wiem czemu Armstrong to była biedota, bez żadnych praw.

    Ukłony dla Wielce Szanownej Mamy i Pani

    m.



    Georgia

    OdpowiedzUsuń
  6. Szanowny Panie M.,

    Serdeczne dzięki za "Giorgiu".
    Lat pięćdziesiątych nie pamiętam - byłam wtedy za maleńka:-)
    Ale pamiętam lata 60-te, kiedy pierwszych Beatlesów słuchało się po kryjomu. Gdyby nie Radio Luxembourg...

    Pozdrawiam serdecznie Pana i Małżonkę

    From me to you

    OdpowiedzUsuń
  7. Madame,

    Madame,

    Uf....

    Będę musiał przeprosić:
    Dudek Dance,
    Ringo Starr,
    Charles Watts, ktrego toleruje tylko dlatego, ze jego 'urodziwa" żona, / widziałem/ kocha polskie Araby tak jak ja


    Etnologia

    Etnologia i jej nowi właściciele Państwo S & R Watts,kupili ją za 400 000 €


    Belgice
    Belgice, już własność Państwa Charlie Watts and Shirley Watts. Kosztowała ich 410 000 €


    Shirley Watts

    Dama na wysokości pyska konia w kapeluszu, to Shirley Watts, perkusista po lewo




    Ukłony dla Wielce Szanownych Pań
    m.





    OdpowiedzUsuń
  8. Szanowny Panie M.,

    Widze, że uwielbia Pan konie tak, jak ja.
    Moja Mama poleciła, aby przesłać Panu tą piosenkę, co robię z przyjemnością:

    Wschód słońca w stadninie koni

    Pozdrawiam serdecznie Pana i Małżonkę

    OdpowiedzUsuń